av Jimmy | mar 6, 2017 | Starta Eget
Ska du starta företag så finns det fantastiska resurser som du kan dra nytta av, utomstående oberoende person med sakkunskap inom företagande som gärna hjälper dig när du tar din första trevande steg till att förhoppningsvis bli egenföretagare. Gratis rådgivning via...
av Jimmy | nov 9, 2016 | Sökmotoroptimering
Att din hemsida inte syns på Google kan ha flera olika förklaringar. Tänkbara anledningar 1. Ta reda på om din hemsida är indexerad i Google genom att göra Googlesökningen: Site:www.dindoman.se...
av Jimmy | sep 28, 2016 | Google, Hemsida
Visma rapporterar en ganska väntad siffra som säger hur lite en del småföretagare bryr sig om att synas på nätet. Det handlar om hur många procent av Sveriges små företag som har en egen hemsida. Faktum är att nästan hälften av Sveriges småföretag saknar en egen...
av Jimmy | sep 2, 2016 | Marknadsföring på nätet
Bara under de tre första månaderna år 2016 så startades det fler än 20 000 nya företag i Sverige. Det är fler nystartade företag som har startat under första kvartalet 2016 än något annat kvartal sedan 2013, visar statistik. Gratis företagssida på Facebook Har du...
av Jimmy | jun 17, 2016 | Sökmotoroptimering
Vill du ranka bra på Google så lär dig att använda rubrikerna H1, H2, H3, H4, H5 och H6 på rätt sätt. Rubrikerna används för att skapa en överblick för läsaren över ditt innehåll på sidan. Rubriker utgör också en rankingfaktor för Google när de rankar webbsidor i...
av Jimmy | maj 18, 2016 | Mobilanpassad
Planerar du att köpa en hemsida idag så är det nästa ett måste att den är responsiv, inte bara på grund av att det är en rankingfaktor som Google använder sig av vid mobilsökningar. Det finns idag fler än 6,5 miljoner mobilabonnemang med uppkoppling för minst 1 GB...
av Jimmy | maj 13, 2016 | Google, Marknadsföring på nätet, Sökmotoroptimering, Verktyg
När du skapar nya sidor på din webbplats är det viktigt att de är sökmotoroptimerade för att ha en bättre chans att synas på Google. Vissa sidor eller inlägg kanske du också vill rikta mot speciella nyckelord eller sökfraser, för att få fler besökare att hitta till...
av Jimmy | maj 11, 2016 | Google, Sökmotoroptimering
Titeltaggen, eller titel-elementet, är en html-tagg som används som en sidrubrik för att beskriva vad den aktuella sidan handlar om. Det är den viktigaste on-page seo-faktorn för din sidas ranking. Titeltaggen är en metatagg som placeras inom head-taggen i början av...
av Jimmy | maj 9, 2016 | Sökmotoroptimering
Metabeskrivning (på engelska; Meta Description) är en metatagg som hemsidesägare kan använda för att informera sökmotorer om vad sidan handlar om, kort och gott en beskrivning av den aktuella sidan. Skriver du en bra metabeskrivning så kommer Google troligtvis att...